Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam eventu pro poskytovatele služeb v destinaci cestovního ruchu Slovácko
Píšťková, Hana
Píšťková, H. Význam eventu pro poskytovatele služeb v destinaci cestovního ruchu Slovácko. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Cílem této práce je identifikovat dopady eventu Slováckých slavností vína a otevřených památek na poskytovatele služeb v turistické oblasti Slovácko a na-vrhnout opatření vedoucí k podpoře pozitivních a eliminaci negativních dopadů eventu na destinaci. První část obsahuje teoretická východiska nezbytná k pochopení tématu. Ve výsledkové části jsou rozebrána témata z teoretických vý-chodisek zaměřená na konkrétní problematiku týkající se tématu. Pro naplnění cíle sloužily odpovědi z dotazníkového šetření či hloubkových rozhovorů. Na zá-kladě těchto odpovědí práce obsahuje návrhy a doporučení lepších podmínek ne-jen pro poskytovatele služeb, ale i návštěvníka destinace.
Vliv počasí na spokojenost návštěvníků na Jižní Moravě
Hornová, Ivana
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivu počasí na celkovou spokojenost návštěvníků na Jižní Moravě, která je jedním z nejnavštěvovanějších regionů v České republice a významně se podílí na cestovním ruchu. Spokojenost s destinací je ovlivněna jednak endogenními faktory, ale také faktory exogenními, které jsou zcela mimo kontrolu manažerů destinace. Jedním z těchto exogenních faktorů je právě počasí. K identifikaci jeho vlivu na celkovou spokojenost návštěvníků bylo provedeno dotazníkové šetření. Průzkum probíhal face-to-face ve všech pěti turistických oblastech (Slovácko, Brno a okolí, Lednicko-valtický areál, Moravský kras a Znojemsko a Podyjí) v období červen až září roku 2022. V každé z oblastí bylo nasbíráno okolo 350 rozhovorů a celkový soubor činil 1913 odpovědí. Cílem práce bylo zhodnotit vliv počasí na spokojenost návštěvníků destinace Jižní Morava v kontextu demografických profilů. Výsledky výzkumu prokázaly největší vliv u žen ve věku 41-55 let, které na Jižní Moravu jezdí za účelem dovolené, trávení volného času a relaxace. Ke zjištění tohoto vlivu byl použit Spearmanův korelační koeficient.
Profily návštěvníkov vybranej turistickej oblasti južnej Moravy
Iviczeová, Nina
IVICZEOVÁ, Nina. 2023 Profily návštěvníků vybraných destinací jižní Moravy. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Bakalářská práce je zaměřena na profily návštěvníků destinace Brno a okolí. Cílem práce je sestavit profily návštěvníků uvedené destinace, provést segmentaci trhu ze strany poptávky a následně definovat klíčové a perspektivní cílové segmenty, které povedou k udržitelnosti rozvoje cestovního ruchu v destinaci. První fáze práce je teoretická, věnovaná rešerši literatury v dané oblasti. Metodika práce byla provedena na základě dotazníkové metody, která následně vede k praktické části práce, v níž byly definovány klíčové a perspektivní segmenty. Tyto segmenty byly vybrány tak, aby splňovaly vhodnost pro vypracování návrhů, což souvisí s udržitelností cestovního ruchu v Brně a okolí.
Spokojenost návštěvníků a kvalita destinace cestovního ruchu
Kacetlová, Denisa
Kacetlová, D. Spokojenost návštěvníků a kvalita destinace cestovního ruchu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Tato diplomová práce se zabývá hodnocením spokojenosti návštěvníků a kvality destinace cestovního ruchu Znojemsko a Podyjí. Hlavním cílem práce je na základě identifikace faktorů ovlivňujících celkovou spokojenost návštěvníků vyvodit návrh doporučení a opatření pro management destinace Znojemsko a Podyjí k systematickému zvyšování kvality a spokojenosti návštěvníků dané destinace. Ve výzkumu bylo využito dotazníkového šetření s návštěvníky přímo v destinaci, získaná data byla podrobena regresní analýze.
Spokojenost návštěvníků turistické oblasti Posázaví
OLBRICHOVÁ, Monika
Bakalářská práce je zaměřena na turistickou oblast Posázaví. Hlavním cílem bylo identifikovat faktory, které ovlivňují spokojenost návštěvníků této oblasti. Dále bylo posuzováno vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky. Na základě získaných informací byla navrhnuta opatření vedoucí ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v Posázaví.
Využití nových technologií pro rozvoj destinace cestovního ruchu
VELÍŠKOVÁ, Adéla
Teoretická část diplomové práce se zabývá moderními technologiemi využitelnými v cestovním ruchu, řízením a rozvojem destinace cestovního ruchu a geografickými informačními systémy. Praktická část práce se věnuje konceptu méně navštěvovaných památek ze čtyř kategorií (hrad, zámek, klášter, město a městské opevnění) na území Jihočeského kraje, kraje Vysočina a dolnorakouského regionu Waldviertel, jehož cílem je zvýšení návštěvnosti a zviditelnění vybraných památek. Cílem diplomové práce je charakterizovat způsob využití informačně-komunikačních technologií pro rozvoj destinace cestovního ruchu, identifikovat příležitosti na základě analýzy současné situace a navrhnout aplikaci vybrané technologie pro zvýšení konkurenceschopnosti jižních Čech jako destinace cestovního ruchu. Prostřednictvím geografických informačních systémů jakožto vybrané technologie je ukázáno, jak lze mapy využít pro řízení a rozvoj destinace cestovního ruchu. Výstupem z práce je sada map s návrhem a vyobrazením několika geografických a tematických produktů (tras).
Krizový management v destinacích cestovního ruchu
VOTAVA, Tomáš
Práce analyzuje implementaci krizového managementu ve 2 vybraných destinacích cestovního ruchu, identifikuje jejich silné a slabé stránky v krizových situacích a navrhuje pro 1 z nich krizový plán. Zabývá se takovými krizovými situacemi jako přírodní katastrofy, technické problémy či terorismus. V teoretické části je obecně popsán stav krizového managementu v ČR z hlediska veřejné správy i destinací cestovního ruchu. V praktické části je stanovena kategorizace rizik destinací Český Krumlov a Českobudějovicko-Hlubocko. Dále je zkoumán aktuální stav krizového managementu v těchto destinacích pomocí rozhovorů s pracovníky v destinaci, pomocí případových studií z minulých krizových situací a pomocí pozorování turisticky atraktivních míst. Na základě zjištěných poznatků jsou navrženy kroky vedoucí ke zlepšení krizového managementu destinací cestovního ruchu a pro jednu z nich krizový plán.
Nová média v marketingové komunikaci destinace
HORVÁTHOVÁ, Nikola
Cílem této bakalářské práce bylo provést rozbor nových médií a jejich využití v marketingové komunikaci destinací cestovního ruchu. Tento cíl byl naplněn pomocí kvantitativního výzkumu, který byl v této práci proveden. Na základě výsledků tohoto výzkumu byl navržen nový komunikační mix vybrané destinace za využití nových médií.
Analýza a komparace využití destinačních karet v České republice a v zahraničí
Fikejsová, Julie ; Herget, Jan (vedoucí práce) ; Pilařová, Adéla (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat přínos destinačních karet a potenciál zavedení jednotného systému destinačních karet v České republice. Hlavního cíle je dosahováno pomocí analýzy a komparace využití destinačních karet v zahraničí a v České republice. Diplomová práce je členěna do šesti kapitol. První kapitola se zabývají vymezením pojmu a významu cestovního ruchu, faktorům ovlivňující rozvoj cestovního ruchu a specifikům trhu cestovního ruchu. Druhá kapitola je věnována marketingu cestovního ruchu, destinačnímu marketingu a charakteristice destinace cestovního ruchu. Třetí kapitole se týká pojmu destinační karta a jejího využití. Čtvrtá kapitola charakterizuje nabídku a systém fungování destinačních karet v zahraničí, na příkladu Velké Británie. V páté kapitole je popsán systém a charakterizována celková nabídka destinačních karet v České republice. U vybraných destinačních karet je následně analyzován jejich vliv na chování turistů v navštívené destinaci. Na závěr, na základě výsledků z analýz, je navrhnuto řešení jednotného systému pro koordinaci destinačních karet v České republice.
Analýza kulturního turismu - Porto
Steinocherová, Denisa ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit atraktivitu kulturního turismu portugalského města Porta pro české turisty. V teoretické části jsou popsány přístupy k vymezení pojmu kulturní turismus, jeho součásti, nabídka a aktuální trendy. Praktická část obsahuje vlastní kvantitativní výzkum provedený za účelem zjištění postoje českých turistů k městu Portu jako turistické destinaci kulturního turismu. Výstupem je zhodnocení výzkumu a určení postavení Porta na trhu cestovního ruchu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.